خانه / زندگینامه شهدا / شهید آیت الله استواری

شهید آیت الله استواری

کدشناسایى  :۱۰۳۷۰۶۳

کدبایگانى  :۸۷۲  ۶۴

نام  :آیت‌اله

نام خانوادگى  :استوارى

نام پدر :ابراهیم

تاریخ‌تولد  :۰۸/۱۱/۱۳۱۶

ش.ش   :۱۳

محل‌صدورشناسنامه   : دژکرد

تاریخ شهادت  :۲۰/۱۲/۶۴

نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحمیلى

شرح حادثه  :حوادث ناشى ازدرگیرى مستقیم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه

استان  :بنیادشهیداستان‌فارس

شهر :اداره‌بنیادشهیداقلید

وصیت‌نامه   :%

۱۰۳۷۰۶۳ آیت‌الله استوارى

بسم الله الرحمن الرحیم

«و قاتلوا فى سبیل‌الله الذین یقاتلونکم و لا تعتدوا إن الله لا یحب المعتدین»

و کارزار کنید در راه خدا با آنان که کارزار مى‌کنند با شما و از حد در نگذرید بدرستى‌که دوست ندارد از حد خدا گذرندگان را. (قرآن کریم سوره بقره آیه ۱۸۶)

با درود و سلام بى‌پایان بر مهدى موعود(عج) و سلام و درود بر نایب برحقش آن یگانه مرجع عالم تشیع و آن ابراهیم زمان خمینى بت‌شکن و سلام بر شهیدان اسلام از کربلاى خونین حسین(ع) تا کربلاهاى ایران و درود بر معلولین و مجروحین و اسیران و رزمندگان ایران. بارى اینجانب بار دیگر سعادت نصیبم گردید، همانطورى که مى‌گفتم ما نباید بگذاریم که اسلحه‌اى که از دست یکى از برادران افتاد در زمین بماند هرچه زودتر باید آن را برداشت و عازم جبهه حق علیه باطل گردید. لازم شد چند کلمه‌اى به عنوان وصیت بنویسم. اول چند کلمه خدمت پسر بزرگم مهدى مى‌گویم. فرزندم اگر من شهید شدم بچه‌ها را خوب تربیت کن که اسلامى تربیت شوند و با مادرت مهربان باش و با برادرانت و خواهرانت مهربان باش همانطورى که بودى. فرزندم بسیار خوشحالم که خود تربیت‌شده اسلام عزیز مى‌باشى. دست از امام برندار. بعدا چند کلمه خدمت همسرم عرض مى‌کنم. همسرم من مى‌دانم که در این ایام زندگى خیلى تو زحمت کشیدى و راحتى پهلوى من ندیدى. امیدوارم که مرا ببخشى و بچه‌ها را همانطورى که مادر خوبى بودى در تربیت آنها کوشش نمایى. حالا وظیفه تو سنگین‌تر شده. در شهادت من صبر داشته باش. براى من گریه نکنید و لباس سیاه نپوشید و درباره زهرا آن سفارشى که کردم اجرا نمایید. در پایان از پدرم تقاضا دارم که مرا ببخشد که نتوانستم آنطور که باید و شاید به او خدمت نمایم. امیدوارم به بزرگوارى خودش مرا ببخشد و از برادران عزیزم مى‌خواهم که مرا حلال نمایند و همچنین از خواهران. در پایان از تمام قومان و خویشان طلب بخشش را مى‌نمایم و از آنها مى‌خواهم که دست از اسلام و امام عزیز نکشند و قدر این رهبر عزیز و بزرگوار را بدانند.

والسلام- خدایا خدایا تا انقلاب مهدى حتى کنار مهدى خمینى را نگهدار- آیت‌الله استوارى

 

بسم الله الرحمن الرحیم : قسمتی از وصیت نامه شهید آیت الله استواری : و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم و لا تعتدوا ان الله لا یحب المعتدین : ( قرآن کریم – سوره بقره – آیه ۱۸۹ ) در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید ولی ستم کار نباشید که خدا ستمگر را دوست ندارد . با درود و سلام بی پایان بر مهدی موعود ( عج ) و سلام و  درود بر نائب بر حقش آن یگانه مرجع عالم تشیع و آن ابراهیم زمان خمینی بت شکن و سلام بر شهیدان اسلام از کربلای خونین حسین تا کربلاهای ایران و درود بر معلولین و مجروحین و اسیران و رزمندگان ایران . باری این جانب بار دیگر سعادت نصیبم گردید همان طوری که می گفتم و می گوئیم ما نباید بگذاریم اسلحه ای که از دست یکی از برادران بر زمین افتاد ، بماند هر چه زودتر باید آن را برداشت . و عازم جبهه های حق علیه باطل گردیم در پایان از تمام امت حزب الله می خواهم که دست از اسلام و امام عزیز نکشند و قدر این رهبر عزیز و بزرگوار را بدانند . والسلام . خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار . مورخه ۲۷/۱۲/۶۴ . آیت الله استواری .

 

زندگی نامه شهید آیت الله استواری : برادر شهید آیت الله استواری در بهمن ماه سال ۱۳۱۷ در روستای دژکرد در یک خانواده مذهبی متولد شد . از خصوصیات بارز این مرد در دوران زندگیش رسیدگی به امور مستضعفان بود . آیت الله یکی از کسانی بود که در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعالی در تظاهرات و رساندن پیام های امام امت به مردم داشت . با پیروزی انقلاب هم کاری نزدیک با کلیه ارگان های انقلابی از جمله کمیته امداد امام خمینی را داشت . او از آن بزرگوارانی بود که ( ارادتهم الدنیا فلم یریدوها ) بود . آری دنیا طالب او بود ولی ایشان را به دنیا ارادتی و اغنائی و اعتباری نبود ، او در امور دین توانا و در مقابل حق خاضع و خاشع هنگام مصیبت و بلا کوه استوار صبر و ایمان بود . چهره نورانی و ملکوتیش همواره بشاش و متبسم می نمود . سپاسگزار نعمت حق بود . شب را ترسان و گریان و صبح را فعال و خادم او با عشق که به خدمت به محرومین منطقه دژ کرد که استضعاف در هر گوشه آن نمایان است قبول زحمت و رنج فراوان نمود . آری از لحظه ورودش به کمیته امداد امام خمینی سعی داشت تا با کمک های خود بتواند عاملی در جهت بهبود وضع مادی و معنوی اهالی منطقه باشد . او با منعکس کردن دردها و رنج های منطقه بارها تأکید داشت که بهترین شیوه حاکمیت جمهوری اسلامی خدمات نهادها در مناطق محروم است . چرا که ضد انقلاب از فقر فرهنگی و مادی آن ها استفاده می کند و خلاصه بگویم که قلبم قاصر از بیان شخصیت ایشان است تا سرانجام در تاریخ ۴/۱۲/۶۴ همراه با کاروان کربلای حسینی راهی جبهه های نور علیه ظلمت گردید . و ادامه عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه فاو بصره به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه ای بود نائل آمد . امید است با کمی توان و امکانات جهت شناساندن این شهید قادر به آشکار نمودن نیم رخی از این چهره عزیز باشیم . روانش شاد و راهش پر رهرو باد .

 

درباره ی مدیر کل

سلام ، محمد پارسا هستم چند سالی میشه وبسایت شهدای اقلید رو راه اندازی کردم ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو شدم و امیدوارم بتونم این مسئولیت سنگین رو به خوبی انجام بدم ...

مطلب پیشنهادی

شهید حسن کرمی

نام شهید: حسن نام خانوادگى شهید: کرمی نام پدر: بزرگمهر تاریخ تولد: 13 شهریور 1344 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.