خانه / زندگینامه شهدا / شهید حمید امانی

شهید حمید امانی

گذری بر زندگی شهید عزیز “حمید امانی”

نام و نام خانوادگی شهید : حمید امانی

نام پدر : ذبیح‌اله
تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۶/۳۰
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۲
محل شهادت: فاو

فرازی از زندگی شهید

شهید بزرگوار حمید امانی در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در شهرستان اقلید دیده به جهان گشود .

وی پس از پشت سر گذاشتن دوره طفولیت راهی مدرسه شده دوره ابتدائی ، راهنمائی و متوسطه را در محل سکونت خود با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ دیپلم شد .

در این دوران به فکر سازندگی و استقلال فرهنگی و اقتصادی در تمام زمینه ها بود تا این که در سال ۱۳۶۱ به واسطه رشته تحصیلی خود که تعمیر ماشین بود به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام و به منطقه جوانرود رفت.

نکته قابل توجه این که این شهید عزیز در سن ۱۶ سالگی وارد صحنه جنگ شد و همیشه و تا زمان شهادتش دائماً در جبهه بود تا این که در بهمن ماه سال ۶۴ در سن ۲۰سالگی در عملیات فاو مورد اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پهلو گردید و به درجه رفیع شهادت رسید .

روحش شاد و یادش گرامی

فرازی از وصیت نامه شهید
پدر و مادر ازتان عذرخواهى مى‌کنم و مرا ببخشید اگر در حق شما ظلم کردم و جدا مرا حلال کنید.

و سفارش دیگرم این مى‌باشد اگر جنازه داشتم که من هم مثل بقیه و اگر نداشتم من هم مثل شهداى بى‌پیکر که مزارى دارند به شهداهاى بى‌پیکر مزارى اضافه نمایید.اگر پدر و مادر اجازه داده درضمن شرط آن مى‌باشد.

دیگر عرضى ندارم و از همه شما التماس دعا دارم و همگى شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم.

به امید زیارت کربلا و قدس. خدایا ستارگان که رفتند، خورشید را نگهدار. آمین یا رب العالمین.

 

بسم الله الرحمن الرحیم :

با درود سلام بر پیامبران و اولیاء خداوند و پیشوایان و سرور سالار شهیدان حسین ابن علی ( ع ) و با سلام درود بر منجی عالم بشریت امام زمان ( عج ) و با درود سلام بر نائب بر حق آن حضرت امام امت روح ا… و با درود سلام بی کران به ارواح پاک و طیبه و مقدسه شهداء از شهداء های صدر اسلام تا به کربلا و از کربلا تا به کربلاهای ایران بالاخص شهداهای شهرمان سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار

با سلام به دوست محترم احمد مسعودی باری اگر از حال احوالات این عبد حقیر حمید امانی خواسته باشی سلامتی که بحمدالله یکی از نعمت های خداوندی می باشد برخوردارم و ملالی نیست برادر به جز این که محتاج به دعای شما می باشم که دعائی هم در حق این حقیر بنمائید باری برادر که خیلی عجیب بود ما به پایگاه سیاوش شریفی رفته بودیم که یک موقع علی تلفن زد که احمد رفته خیلی عجیب او وسایل هایش در سنگر می باشد هنوز نبرده خلاصه مطلب که خیلی عجیب بود شما ساعت سه به این جا آمدید ولی ما نمی دانستیم که چه موقع می آید خلاصه مطلب هر وقت که آمدید عکس های بیشتری را هم با خودتان بیاورید ولی راستی فکر کنم گروهان را تا چند روز دیگر عقب بکشند خلاصه مطلب عکس ها را یادت نرود و امیدوارم که انشاء الله از این ابر رحمت استفاده ای بنمائی و درست را با موفقیت تمام اقلاً که شده پنج تای آن را نمره بیاوری و التماس دعا از شما دارم خوب دیگر نمی دانم چه بگویم ولی در ضمن الان علی تاجبخش گفت که عکس کوچک

۴× ۶ و مقاله را که گفتی می فرستم چه می شود خلاصه در حالت های عرفانی و معنوی و روحانی یادی هم از همان جا . دیگر عرضی ندارم و این ها را که می گویم سلام برسان راستی فیلم عکس هائی که با علی اصغر حمید جلیلی بودیم و در باغ حمید جلیلی را بده به رضا افضلی که بدهد هدیه حمید جلیلی دیگر عرضی ندارم و یادت نرود سلام به تک تک بچه ها محمد رضا افضلی ، حسین ابراهیمی ، محمد علی رجائی ، عبدالحمید جلیلی ، محمد رضا خدامی ، حسن ثابت ، حمید تدین و تمام بچه ها را سلام گرم برسان دیگر عرضی ندارم و شما را به خدای بزرگ می سپارم و التماس دعا دارم . جداً دعائی در حق این حقیر بنما الان بشری می گوید که عکس را به خانه نده و پست کن بیاد نه خودت بیاری و می گوید که اگر دستم به شما رسد بلد هستم که چه کار به سرت بیاورم خوب دیگر عرضی ندارم و شما برادر مؤمن را به خدای بزرگ می سپارم والسلام – خدانگه دار . و من الله التوفیق . انشاء الله – التماس دعا – خدایا خدایا ستارگان که رفتند خورشید را نگه دار . آمین . ۱۴/۹/۶۳ عبد حقیر حمید امانی . مهدی را صدا کنید . امام را دعا کنید سفارش خدا کنید .

…………………………………..

بسم الله الرحمن الرحیم :

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان اسلام ، سلام علیکم با سلام بر دوستان محترم و با تقوا ، رضا – سیاوش – و حبیب باری اگر از حال احوالات این حقیر امانی خواسته باشی سلامتی که یکی از نعمت های الهی و خدادادی می باشد برخوردارم و انشاء الله در تحت توجهات الهی همیشه در کارهایتان موفق باشید انشاء الله باری چون یکی از برادران گفت که می خواهم به گردان فجر بروم گفتم که نامه ای برای شما برادران بنویسم و انشاء الله اگر فرصت شد تا چند روز دیگر مزاحمتان خواهیم شد انشاء الله باری برادر سیاوش اگر عکس ها را آورده ای به برادر اشرافی یعنی همین برادر بفرست بیاورد باری برادران از شماها التماس دعا دارم و در حق این حقیر دعا کنید در ضمن برادر علی شریفی هم پهلوی من هست ولی الان حاضر نیست این و حمید و اسماعیل هم سلام گرم می رسانند و علی هم همین طور و در ضمن سلام این حقیر را حتماً حتماً به منصور روشن ضمیر ، سید حسین مسعودی ، شریفی ، سهراب رئیسی ، کاظم رضائی ، محسن خسروی برادر رضا توکلی انشاء الله کارهایشان موفق باشن و از شما التماس دعا دارم . والسلام خدا نگه دار . خدایا خدایا ستارگان که رفتند خورشید را نگه دار . حمید امانی . ۲۶/۱۰/۶۴ .

 

درباره ی مدیر کل

سلام ، محمد پارسا هستم چند سالی میشه وبسایت شهدای اقلید رو راه اندازی کردم ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو شدم و امیدوارم بتونم این مسئولیت سنگین رو به خوبی انجام بدم ...

مطلب پیشنهادی

شهید حسن کرمی

نام شهید: حسن نام خانوادگى شهید: کرمی نام پدر: بزرگمهر تاریخ تولد: 13 شهریور 1344 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.