خانه / زندگینامه شهدا / شهید ذبیح اله غیاثی

شهید ذبیح اله غیاثی

شهید ذبیح اله غیاثی در ۵ فروردین ساال ۱۳۳۶ در اقلید دیده به جهان گشود .دوران طفولیت را پشت سرگذاشت و به سن دبستان رسید به دبستان راه یافت دوران دبستان وسپس دبیرستان را با ذوق واستعداد وهوش وافری که خداوند به او داده بود پشت سرنهاد و با نمرات بسیار خوب سال های تحصیل را سپری نمود .پس از فراغت از تحصیل در دبیرستان در کنکور شرکت نمود و در رشته اقتصاد کشاورزی به دانشگاه راه یافت یکی دو سال اول را درجوار بارگاه حضرت امام رضا(ع)به تحصیل خود ادامه داد وبعد و ادامه تحصیل را در دانشکده کشاورزی کرج گذراند ودر رشته مهندسی کشاورزی فارغ التحصیل شد.
اواخر تحصیل مصادف بود با شروع انقلاب اسلامی که او نیز مانند سایر اقشار ملت وهمسنگرانش در دانشگاه در فعالیت های دانشجویی ضد رژیم شرکت داشت. در پائیز سال ۱۳۵۷ قبل از پیروزی انقلاب اعتصابات و تعطیلی ها فرصتی شد برای اهالی محل  که مسجد محل را قدیمی بود از نو بازسازی نمایند؛ احداث ساختمان جدید شروع شد وذبیح اله را که مورد اعتماد وعلاقه همه اقوام و محل بود به عنوان ناظر برکار دخل و خرج وتهیه مصالح وغیره انتخاب کردند ؛ او هم با دلگرمی و علاقه مندی بسیار تا اتمام کار از هیچ گونه کوششی دریغ ننمود ومسجد را با نظارت و کار فراوان ساخت که از آثار به یادگار مانده اوست.
انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری انقلاب حضرت امام خمینی به پیروزی رسید واو نیز بسیار خوشحال وشادمان بود که سراز پا نمی شناخت خدمت نظام وظیفه در پیش بود احساس می کرد که باید سربازانقلاب باشد پس از مدتی آماده اعزام شد. مدتی را در اصفهان دوره مقدماتی را گذرانید وموفق به پایان دوره گردید با درجه ستواندومی به خدمت خود ادامه می داد که جنگ تحمیلی پیش آمد او خود را فدای اسلام و انقلاب کرده بود به صفوف همرزمانش در جبهه پیوست و در اهواز در قسمت های مختلف خدمت می کرد و بیشتر خدمت خود را در اهواز گذراند.
ذبیح اله هیچ گاه از انجام وظافیش ونحوه گذراندن آن چیزی نمی گفت و از کار طاقت فرسا و زندگی در خط مقدم جبهه لذت می برد.در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت فعالانه داشت که  به عنوان تشویق و تقدیر از ایشان وی را همراه با چند نفر دیگر از همردیفان و همرزمانش از طرف ارتش جمهوری اسلامی ایران به مشهد جهت زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فرستادند وگویا این زیارت تشویقی وداع ایشان با حضرتش بوده است او که این خلوص نیت وپاکی به خاندان آل عصمت و طهارت و ائمه عشق می ورزید ، باید در آخرین روزها نیز با آنها وداع کند و پیمان ببندد.
بعد از زیارت و وداع برای مرخصی به زادگاه خود برای دیدار خانواده و اقوام آمد و بعد از مرخصی دوباره به جبهه رفت. که از اهواز به ایلام و گیلان غرب و منطقه عملیاتی سومار رفت که بیش از یک ماه و اندی در منطقه بود و آخرین روزهای خدمت خود را می گذرانید که عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه شروع می شود و سرانجام در این عملیات در تاریخ ۲۹ مهر سال ۱۳۶۱ در سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

درباره ی مدیر کل

سلام ، محمد پارسا هستم چند سالی میشه وبسایت شهدای اقلید رو راه اندازی کردم ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو شدم و امیدوارم بتونم این مسئولیت سنگین رو به خوبی انجام بدم ...

مطلب پیشنهادی

شهید حسن کرمی

نام شهید: حسن نام خانوادگى شهید: کرمی نام پدر: بزرگمهر تاریخ تولد: 13 شهریور 1344 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.