خانه / زندگینامه شهدا / شهید امیر اسکندری

شهید امیر اسکندری

کدشناسایى :۱۰۴۲۹۸۷
کدبایگانى :۲۳۲۷ ۶۵
نام :امیر
نام خانوادگى :اسکندرى
نام پدر :عزیزاله
تاریخ‌تولد :۰۵/۰۱/۱۳۴۶
ش.ش :۱۷۶
محل‌صدورشناسنامه :شهرمیان
تاریخ شهادت :۰۹/۱۱/۶۵
نوع حادثه :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحمیلى
شرح حادثه :حوادث ناشى ازدرگیرى مستقیم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه
استان :بنیادشهیداستان‌فارس
شهر :اداره‌بنیادشهیداقلید
وصیت‌نامه :%
۱۰۴۲۹۸۷ امیر اسکندرى
«الذین ءامنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل‌الله بأموالهم و أنفسهم أعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون» آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندى است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند. (سوره توبه آیه ۲۰)
با درود و سلام فراوان بر منجى عالم بشریت حضرت مهدى(عج) و نایب برحقش، رهبر عالیقدر و مظهر ایمان و ولایت حضرت امام خمینى و قائم‌مقام رهبریت آیت‌الله منتظرى. و با درود و سلام بر شهداى اسلام و آنهایى که زیر بار ذلت و خوارى نرفتند و با خون پاکشان درخت اسلام را آبیارى کردند و مشت محکمى بر دهان یاوه‌گویان شرق و غرب کوبیده‌اند و همه آنها را به زباله‌دان تاریخ ریختند.
من به عنوان یک سرباز اسلام و امام وظیفه شرعى و دینى خود دانستم که به جبهه بروم و از حیثیت و شرف مملکت و از دستاوردهاى انقلاب اسلامى تا سرحد جان دفاع کنم که امیدوارم انشاءالله مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد و خداوند از دست این بنده حقیر و عاصى راضى شود و از تقصیرات و گناهانم درگذرد.
پیام من به امت حزب‌الله و جوانان میهن اسلامى این است که نکند در رختخواب ذلت بمیرند و مى‌خواهم که بپاخیزند و اسلام عزیز را از دشمنان خونخوار نجات دهند و استغفار و دعا را از یاد نبرند که بهترین درمانها براى تسکین دردهاست. و همیشه به یاد خدا باشند و در راه او قدم بردارند و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست. اى امت اسلامى در امام بیشتر دقیق شوید و سعى کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید و براى سلامتى او دعا کنید و نگذارید سنگر شهدا خالى بماند. و از خداوند متعال مى‌خواهم که ظهور حضرت مهدى(عج) را هرچه زودتر میسر بگرداند و به امام عزیزمان طول عمر عطا کند و سایر مسئولین که براى رضاى خدا کار مى‌کنند را در پناه خود حفظ کند. و باز هم از امت شهیدپرور مى‌خواهم که نماز را تا آنجایى که بتوانند سروقت و به جماعت بخوانند و قرآن و دعا و زیارت‌نامه‌ها را فراموش نکنند و از زبان و گوش و چشم خود مواظبت کنند و گناهان را بیاد آورند و با دشمن درونى خود، همان هواى نفس، مبارزه کنند و گناهان خود را کوچک جلوه ندهند.
اى پدر و مادرى که سالها خودتان را به زحمت انداختید و مرا بزرگ کردید، از شما می‌خواهم که در مرگ من گریه و زارى نکنید و تا مى‌توانید برایم دعا کنید و شبهاى جمعه بر سر قبرم بیایید و فاتحه بخوانید تا اینکه روح من شاد شود. و شکر خداوند متعال را بجاى آورید که فرزند خودتان را در راه خدا دادید و جزء خانواده شهدا شدید. اى پدر و مادر این فرزندتان امانت خدا در دست شما بود و چون این امانت را در راه خدا دادید ناراحت نباشید و برعکس خوشحال باشید که امانت را صحیح و سالم پس دادید. و اگر شما را نافرمانى کردم و یا اشتباهى از من دیدید مرا حلال کنید چون وقتى پدر و مادر از انسان راضى باشد، خداوند نیز راضى مى‌شود. و اى کسانى که با من آشنایى دارید بخصوص اقوام و خویشان اگر اشتباهى و نافرمانى و یا کار خلافى از من دیده‌اید مرا ببخشید و از همه شما طلب حلال‌بودى مى‌کنم و براى این بنده حقیر و گنهکار دعا کنید و شعار خدایا، خدایا تا انقلاب مهدى حتى کنار مهدى خمینى را نگهدار فراموش نکنید.
من الله التوفیق- والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
و از همه شما التماس دعا دارم- امیر اسکندرى
۲%%
«إن الله اشترى من المؤمنین أنفسهم و أموالهم بأن لهم الجنه یقاتلون فى سبیل‌الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا فى‌التوراه والإنجیل و القرآن و من أوفى بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذى بایعتم به و ذلک هوالفوز العظیم» خداوند از مومنان جانها و اموالشان را خریدارى مى‌کند که (در برابرش) بهشت براى آنان باشد. آنها در راه خدا پیکار مى‌کنند، مى‌کشند و کشته مى‌شوند. این وعده حقى است بر او که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده و چه کسى از خدا به عهد خود وفادارتر است؟
با درود و سلام فراوان بر منجى عالم بشریت حضرت مهدى(عج) و نایب برحقش رهبر عالیقدر، مظهر ایمان و ولایت حضرت امام خمینى و با درود و سلام بر شهداى سلام و آنهایى که زیر بار ذلت و خوارى نرفتند و با خون پاکشان درخت اسلام را آبیارى کردند و مشت محکمى بر دهان یاوه‌گویان شرق و غرب کوبیده‌اند و همه آنها را به زباله‌دان تاریخ ریختند.
اى امت اسلام، طبق آیه شریفه «إنا لله و إنا إلیه راجعون» که همه از خدایند و به سوى خدا مى‌روند، چرا که ما از خدا هستیم و به طرف خدا مى‌رویم، چرا مرگ با عزت یعنى شهادت را نپذیریم و در رختخواب ذلت بمیریم؟ من از تمامى جوانان که مى‌توانند به جبهه بیایند مى‌خواهم که نکند در غفلت فرو بروند و در رختخواب ذلت بمیرند. بلکه به میدان بیایند و با خون خود اسلام را یارى کنند و دشمنان اسلام را سرنگون و خوار کنند.
«ألا بذکر الله تطمئن القلوب» همیشه بیاد خداوند باشید زیرا با یاد خداوند دلها آرام مى‌گیرد و استغفار و دعا را از یاد نبرید و تا آنجایى که مى‌توانید نماز را سروقت و با جماعت بخوانید و قرآن را بخوانید و عمل کنید و در امام بیشتر دقیق شوید و سعى کنید عظمت او را بیابید و براى سلامتى او دعا کنید و گناهان گذشته را به یاد آورید و مانند اهل کوفه نباشید که امام را تنها گذاشتند و براى نزدیک شدن فرج آقا امام زمان دعا کنید.
خدایا خداوندا آنطور که سزاوار شناختنت بود ترا نشناختیم و آنطور که سزاوار عبادتت بود ترا عبادت نکردیم ولى اى کاش مى‌توانستم در این دنیا یک‌ذره‌اى کار خیر انجام داده بودیم ولى شما بدانید که این دنیا مزرعه آخرت است و بیهوده وقت خودتانرا تلف نکنید و تا آنجایى که مى‌توانید کار خیر انجام دهید و خدا را عبادت کنید تا اینکه آخرت خشنود باشید و براى رضاى خدا کار کنید.
خلاصه مرگ سراغ همه خواهدآمد.واگراین یاکسى به سراغ دارید که مانند نوح بیش ازهزارخورده‌اى عمربکند وعاقبت مرگ سراغش‌آمدواواین ؟؟؟ اى دوستان و آشنایان آیا کسى بین شما پیدا مى‌شود که از حضرت نوح بیشتر عمربکند چرا خودتان شاید به دنیا مشغول کردید واین عمر ؟؟؟راتلف می‌کنید بخود آئید ولحظه اى فکرکنید تا اینکه عقب نمایند.
از تمامی‌اقوام وخویشان دوستان و همکلاسان می‌خواهم که اگر بدى ویا اشتباهى ازمن دیده اید ببخشید وازهمه شما حلال بودى می‌طلبم وبراى این بنده حقیر وگنهکار دعاکنید واگرمن شهید شدم برسر قبرم من بیائید فاتحه ودعاکنید وبراى امام حسین (ع ) گریه کنید
ودرآخرشما ازپدرومادرعزیزم می‌خواهم مرا حلال کنید ومراببخشید چون من دراین دنیا فرزند لایقى براى شما نبودم ونتوانستم ذره اى از زحمات شماراجبران کنم وازشما می‌خواهم فقط برایم دعاکنید وهیچگونه ناراححتى ونگرانى از طرف من نداشته باشید ودعاکنید که چنین امانتى که خداوند به شما داده بود درراه خدا دارید ودرآخر از شما می‌خواهم براى من چند ماه نماز روزه خریدارى کنید و چون من نماز وروزه قضادارم خدایا این جمهورى اسلامی‌رابدست مهدى بسپار رهبرعظیم الشان اسلام راتا انقلاب حضرت مهدى براى حفظ اسلام محافظت بفرما ؟؟؟آقا امام زمان رابه تعجیل بینداز – رزمندگان اسلام را پیروز بگردان -معلولین و مجروحین را شفا عنایت بفرما-ایران را آزادبگردان -خدایا این جبهه آمدن و شهید شدن درراهت کفاره گناهان بگردان .
خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار والسلام ۶/۱۰/۶۵

 

فرازی از وصیت نامه شهید امیر اسکندری : من به عنوان یک سرباز اسلام وظیفه شرعی و دینی خود دانستم که به جبهه بروم و از حیثیت و شرف مملکت و از دستاوردهای انقلاب اسلامی تا سر حد جان دفاع کنم امیدوارم انشاء الله مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد . پیام من به امت حزب الله و جوانان میهن اسلامی این است که نکند در رختخواب ذلت بمیرند . می خواهم که به پا خیزند و اسلام عزیز را از شر دشمنان خونخوار نجات دهند .

 

زندگی نامه شهید سرافراز امیر اسکندری : شهید امیر اسکندری در سال ۱۳۴۶ در روستای میان از توابع اقلید در خانواده ای متدین پا به عرصه زندگی گذاشت و پس از طی دوران طفولیت وارد مدرسه گردید و پله های تحصیل را یکی پس از دیگری طی نمود سرانجام در رشته فرهنگ و ادب موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید . وی فردی مشهور به صفات پسندیده اخلاقی بود و شب های تار روشنائی راز و نیاز او را به خاطر می آورند . چشمان اشکبارش نشان از مخالفت او با ظلم و جور داشت و سرانجام راهی دانشگاه گردید و در رشته آموزش ابتدائی به ادامه تحصیل پرداخت اما روح متلاطم او را آرام و قراری جز مقابله با دشمن زبون نبود و سرانجام راهی جبهه گردید تا کوله بار تکلیف و دین خود را به میهن بر زمین گذارد و سرانجام در نهمین روز بهمن ماه سال ۶۵ پیکر مطهرش بر اثر اصابت مستقیم گلوله خمپاره متلاشی گردید تا به نحو احسن این بار سنگین را بر زمین گذارد و به دیدار معبود بشتابد . روحش شاد و راهش پر رهرو باد .

درباره ی مدیر کل

سلام ، محمد پارسا هستم چند سالی میشه وبسایت شهدای اقلید رو راه اندازی کردم ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو شدم و امیدوارم بتونم این مسئولیت سنگین رو به خوبی انجام بدم ...

مطلب پیشنهادی

شهید حسن کرمی

نام شهید: حسن نام خانوادگى شهید: کرمی نام پدر: بزرگمهر تاریخ تولد: 13 شهریور 1344 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.