خانه / زندگینامه شهدا / شهید حسن شرافتی

شهید حسن شرافتی

نام شهید:
حسن

نام خانوادگى شهید:
شرافتی

نام پدر:
امیر

تاریخ تولد:
۱۵/۱/۱۳۴۶

محل تولد:
اقلید

تاریخ شهادت:
۲۴/۸/۱۳۶۱

محل شهادت:
مرز “سومار ” و “مندلی” در عملیات “مسلم ابن عقیل”

متن:
شهید حسن شرافتی در ( ۱۵ / فروردین / ۱۳۴۶) شهرستان اقلید در خانواده ای کشاورز متولد شد و با مهاجرت به تهران و ورود به مدرسه به عضویت بسیج درآمد. پس از طی دوره ی آموزش ویژه نظامی به منطقه غرب کشور جهت حضور در جبهه ی حق علیه باطل شتافت و در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)، گردان حبیب ابن مظاهر عضو گروهان جهاد در سال ۶۱ در مرز “سومار ” و “مندلی” در عملیات “مسلم ابن عقیل” در تاریخ ۲۴/ ۸/ ۱۳۶۱ به فیض شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه
سلسله موی دوست دام بلاست هرگز در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست
حضرت پیامبر (ص) می فرماید: ((الصلوه معراج المومن)) نماز بالا برنده مومن است. در راه ترقی و تکامل و خداگونه شدن، حضرت علی (ع) می فرماید ((ای مسلمانان از خدا بترسید)) و درباره قرآن((از کناره جویی نکنید و به بیگانگانش وانگذارید)) پس ای برادران قرآن و نماز را فراموش مکن. بدان خداوند همه را امتحان خواهد کرد. هر روز گناه زبانت را بشمار و بنگر که گوشهایت چه کرده است، چشم های گناه کار تو هر روز چه می بیند، پس بیندیش ببین جواب اعمالت را بشنوی؟ بدن ظریفت می تواند جهنم را تحمل کند؟ پس سعی کن در تا در جلسات امتحان موفق بیرون آیی. اگر در جای خلوتی قرار گرفتی، خیلی مواظب باش. در کارهایت صبر و مهربانی داشته باش، نگذار کسی از تو برنجد.
حضرت علی (ع) درباره صبر می فرماید: صبر به دو گونه است، صبر در مصیبت که نیکو و زیباست و زیباتر از آن صبر و خودداری از چیزهایی است که خداوند عزوجل آنها را بر تو حرام کرده است.
ای پدر گرامی و مادر عزیزم حسن به آرزویش رسیده ، نکند برای او گریه و زاری کنید من عزادار نمی خواهم بلکه پیرو می خواهم برادرانم را به نماز و درس خواندن توصیه می کنم.
مادرجان به شما وعده ی کربلا دادم، مرا ببخشید ولی یقین دارم روزی راه کربلا باز می شود و قسمت شما هم می شود.
اگر جنازه ام پیدا شد در بهشت الزهرا دفن کنید و اگر پیدا نشد بدن گناهکار و درمانده من را در بگذارید بدن من در زمین کربلا بماند تا شاید مشمول رحمت خداوند سبحان شود.
مرا حلال کنید و از خطاهایم در گذرید.
دوست داشتم بیشتر بنویسم اما شب حمله است و وقت نیست، این چند خط را هم با عجله نوشتم.
((خدا حافظ))

درباره ی مدیر کل

سلام ، محمد پارسا هستم چند سالی میشه وبسایت شهدای اقلید رو راه اندازی کردم ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو شدم و امیدوارم بتونم این مسئولیت سنگین رو به خوبی انجام بدم ...

مطلب پیشنهادی

شهید حسن کرمی

نام شهید: حسن نام خانوادگى شهید: کرمی نام پدر: بزرگمهر تاریخ تولد: 13 شهریور 1344 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.